Translate

Wednesday 22 November 2017

Perkara Yang Paling Saya Suka Buat di Masa Lapang!!!



           Assalamualaikum...kepada pembaca sekalian.Hari ni saya nak buat task Aplikasi Komputer yang seterusnya iaitu 'Cerita Minat Sendiri' dan sharekan kepada anda semua.Hm...kalau ikut minat ni memang banyak.Makan pun benda kita minat.Tidur pun kita minat.Hahahaha.Ke saya seorang je yang suka tidur???Hahaha.Abaikan.

          Jadi malam ni saya nak spesifikkan lagi apa yang saya minat.Sebab itu tajuk kali ini adalah “Perkara yang Paling Saya Suka Buat di Masa Lapang”.Walaupun tajuk dia tak cool,tapi bacalah sampai akhirnya.Ganjaran baca post ni sampai akhir adalah saya akan hargai orang itu sampai bila-bila.Hahahaha.


          Okay,back to the point.Benda pertama yang paling saya suka buat di masa lapang adalah tengok cerita.Macam jenis saya,saya tidak kisah cerita tu dari negara mana apa melayu ke, cina ke, tamil atau Hindustan ke, Inggeris ke, Thailand ke atau mana-mana negara sekalipun,asalkan cerita itu best,saya akan layan.Saya juga layan cerita korea dan anime (walaupun umur sekarang dah 19 tahun.Masih setia menonton anime).Jadi,kalau pembaca ada cerita yang menarik, recommend la dekat saya.Insyallah kalau ada masa saya tengok.Oh lupa pulak.Saya sekarang lebih minat tengok cerita yang action, horror, thriller,supernatural berbanding full romance.Kalau cerita tu ada action and romance macam cerita Sword Art Online (anime),saya layanlah.Sebab cerita tu bukan fully romance.Tapi ada juga cerita fully romance yang saya layan.Tapi ada sedikit unsur-unsur supernatural.Macam cerita Soredemo Sekai Wo Utsukushii (anime juga).Kalau diikutkan,genre yang paling saya minat adalah horror dan thriller.Siapa pernah tengok cerita Corspe Party,Another,Ghost Hunt,Attack on Titan,Akame Ga Kill dan Criminal Minds (Korea)???Ni di antara cerita thriller dan horror yang best.Cubalah menonton.

Sword Art Online (SAO)

 Soredemo Sekai Wa Utsukushii

Corpse Party


Another


Ghost Hunt


Attack on Titan

Akame Ga Kill

Criminal Minds (Korean Drama)

          Okay.Benda kedua yang saya suka buat di masa lapang adalah bersukan.Tapi benda ini bukanlah selalu saya buat.Bila orang ajak barulah bersukan.Hahahaha.Mana badan tu tak lemah.Kalau diikutkan,dulu saya suka baca buku cerita.Cuma sekarang dah semakin kurang membaca disebabkan kekangan masa dan tak jumpa buku yang menarik.Jadi,memang layan ceritalah selalu.Okay tolak tepi pasal cerita.Sejak dulu saya memang selalu main badminton dengan adik-beradik dekat court yang berdekatan dengan rumah.Cuma sekarang semakin berkurang. Yelah, kosnya ngak ada.Jadi,hanya mampu tengok orang main badminton dari jauh.Main badminton tanpa court tak bestlah.Tak terasa macam pemain professional (main pun selalu pukul angin.Ada hati nak jadi pemain professional hahaha..).Tapi memang betullahkan main badminton tanpa court tu tak apa lagi,tapi tanpa net memang tak best.Jadi hari tu,silat ada anjurkan main badminton dekat Kolej Keris Mas.Sahaja-sahaja je permainan badminton tu.Bukannya pertandingan.Mereka sahaja mahu mengerat hubungan sillaturrahim sesama ahli kumpulan.Apa lagi.Memang saya joinlah.Dah lama tak main,memang berkaratlah skill tu.Tapi apa peduli,asalkan kita enjoy!!!Oh selain badminton, jumaat malam minggu ni ada lagi game.Kali ni main futsal pulak dekat Kolej Pendeta Za’ba.Tak sabar nak join.Selain main badminton,bola tampar (ini dulu), bola baling,saya juga aktif larian.Takdalah larian sangat pun.Lebih banyak berjoging dan berjalan ja.Hahaha.. .Kalau pernah baca post sebelum ini, saya selalu join ‘Lari sambil Beramal’.Ha..waktu tu jelah saya jogging + jalan.Di masa lapang,tak jogging pun.Lari?Jauh sekali nak buat.Hahaha…

Tengah main badminton

Tunggu giliran nak main.Hahaha!!

Dah habis main.Jadi,bergambar kejap



          Hm..dua tu jelah saya suka buat di masa lapang.Terima kasih kerana sudi membaca.Lain kali saya update blog pasal benda lain.Sekian,terima kasih.

Assalamualaikum…

No comments:

Post a Comment